2 czerwca 2022 roku w Szkole Podstawowej nr 11 im. Kornela Makuszyńskiego w Elblągu odbyło się podsumowanie „Konferencji upowszechniającej ocenianie kształtujące” w związku z udziałem w programie Całościowy Rozwój Szkoły - poziom zaawansowany, pod patronatem Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Jedenastka ukończyła z powodzeniem CRS na poziomie podstawowym, dzięki czemu nauczyciele znają techniki oceniania kształtującego i z powodzeniem stosują je na swoich lekcjach. Na poziomie zaawansowanym szkoła koncentrowała swoje działania na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego oraz stosowania strategii oceniania kształtującego i wprowadzania ich do swojej pracy dydaktycznej. Konferencja miała na celu upowszechnienie pięcioletnich osiągnięć placówki. Wśród przedsięwzięć, które podjęto wymienić należy lekcje otwarte – OK. obserwacje, których odbiorcami byli nauczyciele elbląskich szkół podstawowych, a które zostały zorganizowane we współpracy z Warmińsko – Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu.
Dzięki uzyskanej informacji zwrotnej sformułowano wnioski, iż nauczycielom SP 11 udało się osiągnąć zamierzony na początku drogi w programie cel czyli rozwinąć świadomość uczniów na temat tego jak i czego się uczą. Ponadto, nauczyciele SP 11 rozmawiali o nauczaniu oraz debatowali wraz z uczniami na temat nauczania i uczenia się. Wszystkie te działania koncentrowały się na formułowaniu modyfikacji, które zostaną wprowadzone do dalszej pracy szkoły.
Zwieńczeniem wszechstronnych działań placówki na poziomie zaawansowanym było wręczenie przez asystenta szkoły – Panią Anetę Kotlengę - Tytułu Szkoły Uczącej Się – certyfikatu jakości nauczania i uczenia się uczniów. Świadkami tego wydarzenia byli nie tylko zaproszenie goście i nauczyciele, ale i przedstawiciele Rady Rodziców i uczniów - w końcu to oni są odbiorcami nowatorskich działań placówki. Otrzymany Tytuł nie jest zakończeniem działań placówki w zakresie doskonalenia metod nauczania, ale mobilizacją do dalszej, wytężonej pracy.
Społeczność SP 11 Elbląg
Nic, kompletnie nic nowego, nowatorskiego. Dziwne , że ta szkoła do tej pory tego nie czyniła a nauczyciele nie znali zasad oceniania. To podstawy wykształcenia nauczyciela. Raczej chodzi o nagłośnienie, że taka szkoła istnieje.
Jak fajnie wyglądają dzieciaki w takich samych koszulkach. Super. Tak powinno być w każdej szkole.
Do ~ Dziwne. Nie wypowiadaj się, jeżeli nie znasz koncepcji oceniania kształtujacego. Wszyscy nauczyciele, wszystkich placówek znaja zasady oceniania. Lecz nie każdy stosuje w swojej pracy OK. Każdy nauczyciel podaje na każdej lekcji cele lekcji, cele lekcji w języku ucznia, stosuja NaCoBeZU - wiesz o co chodzi? Nie sądzę.... Nauczyciele podaja uczniom informację zwrotną (pisemną lub ustną) co zrobił dobrze, nad czym musi jeszcze popracować. Moge mnóstwo podawać przykładów na czym to polega. Brawo Nauczyciele, Uczniowie i Rodzice. Jest to ogrom pracy, aby cała placówka (wszyscy nauczyciele pracowali z OK). Brawo!!!!!!
Aniu - to norma. To zna i powinien realizować młody absolwent studiów nauczycielskich. Skoro uważasz to za odkrycie 11 na skalę światową, to obrażasz setki elbląskich nauczycieli którzy tak pracują od dziesięcioleci Zaistnieliście, ale temat "sukcesu", to jak rzut bumerangiem niedoświadczonego myśliwego. Gdybyście wprowadzili, zamiast cyfry, ocenę opisową od 1do 8 klasy, to było by coś, ale to czym "zaistnieliście" istniało w pedagogice od zawsze. Oczywiście, znamy w Elblągu szkoły w których musisz być "ambitny" i wkuwać bez zrozumienia i poznania siebie przez szkołę. Anglo - saska, nordycka, fińska szkoła stosują to z powodzeniem i mają noblistów , bo wyłapują mocne strony dziecka , a słabsze dziedziny nie blokują mu rozwoju. Takie proste, a jednak to odkryliście? Polska szkoła zarzyna...
Typowo nauczycielska postawa - ty nic nie wiesz, ja wiem wszystko. Anka , za to dostaliście te kwity? Nawet jeżeli ktoś wierzył że to cud nowoczesności ten wasz "wynalazek", to po twoim komentarzu wie, że oceniania kształtującego nie stosujecie jako norma. Ty nic, Ja wszystko - cały cyrk z "sukcesem".