23 Kwietnia, Środa, Jerzy, Wojciech
8

Menu główne

Baza firm

Baza firm
  • Waluta
  • Skup
  • Sprzedaż
  • 1 USD
  • 2.93 zł
  • 3.10 zł
  • 1 EUR
  • 4.09 zł
  • 4.26 zł
  • 1 CHF
  • 3.36 zł
  • 3.53 zł
  • 1 GBP
  • 5.01 zł
  • 5.18 zł
  • 1 NOK
  • 0.49 zł
  • 0.52 zł

Kantor SILVANT - tel. 55 232 46 70

INTERNETOWY KANTOR WALUTOWY

Giełda
Money.pl - Kliknij po więcej
GPW (2014-04-23 13:44)
WIG 51950.59 -0,15%
WIG20 2453.38 -0,24%
mWIG40 3420.95 -0,12%
sWIG80 - -
Wspierane przez Money.pl
WIG20
wykres WIG20 w money.pl
Wspierane przez Money.pl


OGŁOSZENIA PROMOWANE

Jeśli chcesz zamieścić ogłoszenie promowane - w celu wykupienia odpowiedniego pakietu skontaktuj się z nami osobiście (ul. 12 Lutego 25) lub telefonicznie (55 236 19 16, 603 690 001), od poniedziałku do piątku w godz: od 8.00 do 16.00
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii WYWIADY

Jakie zmiany czekają nas w komunikacji miejskiej? Rozmowa z dyrektorem ZKM

17.12.2012, 07:33:33 Rozmiar tekstu: A A A
Jakie zmiany czekają nas w komunikacji miejskiej? Rozmowa z dyrektorem ZKM
fot. archiwum redakcji

Radni przegłosowali zmiany w taryfikatorze opłat za przejazdy w komunikacji miejskiej w Elblągu nie tylko w zakresie cen, ale również w obszarze jakościowym wprowadzając nowe rodzaje biletów dotąd nie stosowanych. Co za tym idzie od 1 marca 2013 roku trzeba będzie za przejazd komunikacją miejską zapłacić więcej.

Każdy elblążanin zadaje sobie pytanie: dlaczego teraz? Czy nie można było wstrzymać się z podwyżkami cen biletów o pół roku, rok lub podwyżki wprowadzać stopniowo, tak, by nie były one aż tak odczuwalne?

Regularnie z komunikacji miejskiej w Elblągu korzysta trochę mniej niż 30 tysięcy mieszkańców, więc byłbym ostrożny w stawianiu tezy, że „każdy elblążanin” jest bardzo zainteresowany akurat tą uchwałą. Z wymienionej wcześniej liczby tzw. stałych pasażerów ponad 30 % to osoby, dla których proponowane zmiany są „obojętne”, ponieważ są one zwolnione z opłat za przejazdy. Co do terminu wprowadzenia nowego cennika, częściowo odpowiedziałem odpowiadając na pierwsze pytanie. Po prostu taka jest konieczność ekonomiczna. Zdaję sobie sprawę, że przynajmniej dla części elblążan takie porównanie nie jest do końca adekwatne ale muszę je tutaj przywołać. Aktualne ceny biletów w Elblągu należą do najniższych w Polsce, jeśli wziąć pod uwagę podobne wielkością miasta w Polsce. A przecież nie jesteśmy jakąś oddzielną wyspą w kategorii ponoszonych kosztów na utrzymanie i dalszy rozwój komunikacji zbiorowej. Obserwując działania innych samorządów w tym zakresie mogę stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem,  że po wprowadzeniu naszego nowego taryfikatora nadal będziemy sytuować się w grupie miast z relatywnie niskimi cenami biletów w komunikacji miejskiej.

Miasto dopłaca do utrzymania komunikacji miejskiej ponad 60 %. Jakie są to koszty?

Komunikacja miejska jest finansowana z dwóch, głównych źródeł: sprzedaży biletów i budżetu miasta. Bez zaangażowania samorządu w utrzymanie i rozwój komunikacji miejskiej, ceny biletów byłyby znacznie wyższe, a przy tym niemożliwe byłoby utrzymywanie takich linii jak np. linia nr 30 i 100. W przypadku pierwszym – gros pasażerów to osoby korzystające z uprawnień do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów, więc dochody z tej linii w niewielkim stopniu pokrywają koszty jej funkcjonowania. Z linii nocnej korzysta mała liczba osób, ale nawet Ci nieliczni pasażerowie powinni mieć taką alternatywę.

W większości polskich miast udział budżetu w finansowaniu komunikacji miejskiej rzadko przekracza poziom 50%. Zwykle udział pasażerów sięga co najmniej 50%. Budżet naszego miasta partycypuje w utrzymaniu komunikacji miejskiej w ponad 60%. Na 2013 rok zarezerwowano ponad 19 mln zł plus 2.5 mln zł na wymianę taboru tramwajowego. Prawie 100% tych środków przeznacza się na opłacenie przewoźników i utrzymanie infrastruktury przystankowej.

Jak w takim razie ZKM radził sobie do tej pory?

Z roku na rok wzrasta udział budżetu miasta w finansowaniu komunikacji miejskiej. Równolegle Zarząd Komunikacji Miejskiej zaczął intensywnie poszukiwać dodatkowych przychodów z jednoczesną racjonalizacją kosztów. Także tempo koniecznych inwestycji i rozwoju sieci nie było takie jak zapewne większość pasażerów by oczekiwała.

Ceny biletów okresowych nie były zmieniane od dziewięciu lat. Dlaczego? Elblążanie przyzwyczaili się już do tego, że wraz z Nowym Rokiem przyjdzie im się przywitać z podwyżkami. Czy nie rozsądniej byłoby co roku wprowadzać małe podwyżki?

Zarządzam komunikacją miejską w Elblągu od października 2011, więc proszę mnie nie przepytywać z historii. Pewnie ma Pani rację. Takie długie wyczekiwanie z podwyżką często skutkuje potem koniecznością zastosowania skali „ponadinflacyjnej”, a więc zmiana ceny jest więcej niż zauważalna. Myślę, że coroczna zmiana cen biletów nie jest uzasadniona chociażby ze względu na przyzwyczajenia pasażerów do stosowanych nominałów. Nie można biletu komunikacyjnego porównać wprost do np. faktury za wodę. Warto przyjrzeć się dobrym praktykom w niektórych miastach, gdzie ceny w komunikacji miejskiej są zmieniane nie rzadziej niż 2-3 lata o nie więcej niż 10-15%. Oczywiście konieczność i skala podwyżki powinna korelować z trendem inflacyjnym.

Skoro ostatnim razem ceny biletów okresowych były regulowane w 2003 roku czy to oznacza, że kolejnych podwyżek cen biletów możemy spodziewać się po dekadzie?

Bardzo bym chciał, aby mogło być tak, jak Pani sugeruje. Niestety, nikt rozsądny nie może tego obiecać.

Wraz z podwyżkami cen biletów pojawią się również nowe rodzaje biletów. W Elblągu będzie można kupić m.in. rodzinne bilety weekendowe. Jakie korzyści stworzą one dla mieszkańców naszego miasta?

Innowacją w cenniku będą wspomniane rodzinne bilety weekendowe. Dostępne u kierowcy w cenie 1,60 zł od osoby, bilety te nie będą miały ograniczenia jeśli chodzi o wiek pasażerów. Z tego biletu będą mogli korzystać rodzice lub opiekunowie (maksymalnie 2 osoby) i dzieci (minimum jedno dziecko, w wieku do 16 lat). Przykładowo; dla czteroosobowej rodziny  weekendowy przejazd będzie kosztował jedynie 6,40zł.

Inną nowinką będzie bilet jednogodzinny, również dostępny u kierowcy lub motorniczego. Pozwoli on na nieograniczoną liczbę przejazdów i przesiadek  za 3,40 zł  (bilet normalny).  Przy trzech przejazdach będzie to znacznie bardziej korzystny bilet niż obecny bilet przesiadkowy.

Będą też bilety grupowe dla grup liczących powyżej 10 osób. To ukłon w stronę wycieczek szkolnych.

To kolejna nowość – bilety te będą dostępne u prowadzącego pojazd -  w cenie: 2,80 zł (normalny)  i 1,40 zł (ulgowy) od każdej osoby. Z pewnością będzie on dużym ułatwieniem dla grup przedszkolaków i uczniów. Opiekun szybko i łatwo będzie mógł kupić bilet dla całej grupy.

Duże oburzenie wśród elblążan wywołuje temat wycofania biletów papierowych. Zwracali oni uwagę na to, że młodzi ludzie przyjeżdzający do naszego miasta jedynie na weekendy lub na kilkudniowy odpoczynek w rodzinnym domu, nie będą miały szansy skorzystać z komunikacji miejskiej jeśli nie wyrobią karty.

To nieprawda, że osoba która nie będzie miała karty miejskiej, będzie miała trudności z zakupem biletu. Nadal będą one dostępne u kierowcy lub motorniczego. Tak jak obecnie, bilety komunikacji miejskiej (a także bilety parkingowe SPP) będą dostępne przez telefon komórkowy – jest to możliwe dzięki systemowi moBILET (więcej na stronie www.mobilet.pl).  Mogę zdradzić przy okazji, że zamierzamy udostępnić taką  możliwość dodatkowo za pomocą innego systemu – mam nadzieję, że w 2013 roku będzie to już możliwe.

Z myślą o osobach przyjezdnych udostępniliśmy EKM na okaziciela – są one dostępne w punktach obsługi klienta bez konieczności składania wniosku  - konieczne będzie jedynie wniesienie kaucji 10 zł, która   zostanie zwrócona wraz ze zwrotem Karty. Dzięki temu, praktycznie wszyscy pasażerowie będą mieli tak jak obecnie możliwość korzystania z tańszych, jednorazowych biletów elektronicznych.

Rozwiązaniem dla turystów mają być bilety jednogodzinne, które będą pozwalały na nieograniczoną liczbę przejazdów? 

Myślę, że bilet jednogodzinny będzie atrakcyjną propozycją dla osób przyjezdnych, które bardzo często mają do załatwienia kilka spraw w krótkim czasie. Myślę, że lepszym rozwiązaniem dla turystów będzie EKM – na okaziciela lub nawet imienna (która może być również ciekawą pamiątką z Elbląga).

Mówił Pan, że ZKM chce zachęcić elblążan do przejazdów przesiadkowych. Dlaczego i jak chce to zrobić?

Zmiany w cenniku obejmują obniżenie ceny biletu „przesiadkowego” – dzięki EKM, opłata za drugi przejazd będzie wynosiła 0,60 zł (bilet normalny – obecnie 0,80 zł) i 0,30 zł (bilet ulgowy – obecnie 0,40 zł). Mam nadzieję, że dzięki temu nasi pasażerowie częściej będą korzystać z łączonych przejazdów. 

Mamy grudzień. Na ulicach pojawił się śnieg. Elblążanie na pewno chcieliby wiedzieć, czy to nie wpłynie na jazdę pojazdów komunikacji miejskiej zgodnie z planem?

Na punktualność kursowania wpływa bezpośrednio przejezdność dróg. Jeżeli będzie ona utrzymana to nie przewiduję problemów. Nasza strefa klimatyczna czasami potrafi „sprawić figle”. Należy mieć nadzieję, że nie zostaniemy poddani próbie nagłych intensywnych opadów śniegu, które mogłyby na jakiś czas sparaliżować ruch drogowy.  Dlatego też warto brać takie przeszkody klimatyczne pod uwagę i nie planować podróży na „ostatnią minutę”.

Jak ZKM przygotowuje się do zimy?

Rozpoczęliśmy już akcję zima – mimo, że opady śniegu były niewielkie, większość przystanków została już posypana piaskiem, tak aby ograniczyć ryzyko pośliźnięcia się i upadku. Współpracujemy na bieżąco z przewoźnikami w kwestii jak najlepszego przygotowania taboru do warunków zimowych oraz na bieżąco kontrolujemy wywiązywanie się z tych obowiązków.

Mimo, że staramy się jak najlepiej monitorować funkcjonowanie komunikacji miejskiej w warunkach zimowych to w tym miejscu jakby przy okazji bardzo proszę naszych pasażerów o sygnalizowanie nam wszelkich sytuacji, które mogą zagrażać bezpieczeństwu (np. śliska nawierzchnia na przystankach) lub znacznie obniżać komfort podróży (np. brak ogrzewania w pojeździe). Przy czym zależy nam abyśmy mogli być bardzo skuteczni w naszych interwencjach dlatego prosimy aby zgłaszana reklamacja lokalizowała zdarzenie czy sytuację w czasie i przestrzeni (numer linii, miejsce, termin zdarzenia, itp.).

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję również i korzystając z okazji chciałbym życzyć całej redakcji info.elblag.pl i wszystkim naszym pasażerom Wszystkiego Najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku!

 

Z dyrektorem ZKM - Kazimierzem Orzechem rozmawiała

Kamila Jabłonowska

Oceń tekst:

Ocen: 9



Komentarze do artykułu (49)

Dodaj nowy komentarz

Adres e-mail (nie będzie pokazywany), podpis

  1. 1
    +4
    ~ pasażer
    Wtorek, 18.12

    Jak nie dostanę biletu w kiosku Ruchu to przyjdę do TE i znajdę tego mądrego i wtedy pogadamy.TO JEST WOLNY KRAJ NIE KOMUNA.Bilety mają być w kiosku .PAMIETAJCIE.

  2. 2
    +2
    ~ Dla tego te POdwyżki biletów ,bo>>>
    Wtorek, 18.12

    @Marek,i barek,kawiarnia,piwo,frytki,hamburgery.Wszystko będzie sprzedawał "pan furman zza fajery":)

  3. 3
    +5
    ~ piechur
    Wtorek, 18.12

    W d..ę sobie włóżcie tę swoją kartę ekm.

  4. 4
    +2
    ~ Marek
    Wtorek, 18.12

    Od 1 marca w każdym autobusie będzie zainstalowany internet i video stąd te podwyżki !!!

  5. 5
    +4
    ~ elblazanin
    Wtorek, 18.12

    dlaczego mam kupywac bilet u kierowcy ten bilet jest drozszy niz w kiosku dobrze sobie wymyslili jak wydoic dodatkowa kase zwykla banda zlodzieji i nieudacznikow likwidacja biletow papierowych czemu to sluzy? aby tylko utrudnic zycie mieszkancom jakie kaucje a moze jeszcze abonamenty wprowadzicie szkoda mowic zwykla banda kanciazy i oszuskow

  6. 6
    +7
    ~ oka
    Wtorek, 18.12

    Nie wyrobiłam i nie wyrobię karty zkm. Nie mam czasu na ***oły, latania, doładowania, wyciąganie, wkładanie karty itp. Z drugiej strony, z jakiej racji mam kupować bilet u kierowcy za cenę dużo wyższą niż w kiosku??? Dyskryminacja! Dlatego od jakiegoś czasu jestem posiadaczką auta i mam te wszystkie śmierdzące autobusy w d...

  7. 7
    +5
    ~ kokos
    Wtorek, 18.12

    jak zlikwidujecie papierowe bilety, przestane korzystać z waszych usług.

  8. 8
    +4
    ~ pieszy
    Wtorek, 18.12

    O podwyżkach biletów należy rozmawiać po uruchomieniu pełnej komunikacji, a nie teraz.

  9. 9
    +4
    ~ pieszy
    Wtorek, 18.12

    Bilety drożeją, a z komunikacją tramwajową tak źle jeszcze nie było. Im gorzej, tym drożej.

  10. 10
    +2
    ~ Dziadek Mróz
    Wtorek, 18.12

    Fotografia jest. Ta ręka przy kasowniku to orzechowa ręka.

  11. 11
    +2
    ~ Rambo
    Poniedziałek, 17.12

    A gdzie się podziała fotografia dyrektora Orzecha?

  12. 12
    +7
    ~ Tomek G
    Poniedziałek, 17.12

    Jak za Gierka same sukcesy hahahaha.Pochwal sie lepiej ile kasy przytulasz za smierdzący tabor smigający po naszym mieście żenada!!!!!! Kolejny ukladowiec.

  13. 13
    +2
    ~ karolina
    Poniedziałek, 17.12

    firme z Olsztyna zatrudnili do budowy dróg i widac jak wyglada ta robota ;;;dziad....two.kiedy Plac Słowiański bedzie przejezdny i rusza tramwaje ??????????????????????

  14. 14
    +6
    ~ pampi
    Poniedziałek, 17.12

    "Aktualne ceny biletów w Elblągu należą do najniższych w Polsce, jeśli wziąć pod uwagę podobne wielkością miasta w Polsce." ,POdobnie z płacami i zatrudnieniem, też jedne z najniższych. Za komunikację będziemy płacić nie jak za zboże, tylko jak za "Orzechy"

  15. 15
    +7
    ~ Kiero
    Poniedziałek, 17.12

    Karta miejska to jak karta kibola. Kolejny chip do inwigilacji. Mają twoje dane, jeszcze haraczu rządaja 10zł. Bojkotować zkm

  16. 16
    --4
    ~ hitman
    Poniedziałek, 17.12

    Wywiad pierwsza klasa, rewelacyjny. Naprawdę. Widać wielki kunszt dziennikarski.

  17. 17
    +6
    ~ jerzy
    Poniedziałek, 17.12

    pan Lewandowski mija się z prawdą i to dwukrotnie - po pierwsze nigdy ze mną nie rozmawiał na temat komunikacji, a po drugie wszyscy , którzy mnie znają to wiedzą, że na co dzień korzystam z komunikacji miejskiej, można mnie spotkać przed 7 i po 15 w autobusie linii nr 14. No i po trzecie - byłem przeciwny podwyżce cen biletów.

  18. 18
    +6
    ~ Czytam artykuł i...nie wiem,z kim pani Kamila dialohuje:)
    Poniedziałek, 17.12

    Pani Kamilo Jabłonowska,autorko txtu.Przeczytałem martykuł i stwierdzam,że...nie wiem z kim pani rozmawia.Txy mówi,ze pani mówi z "jakimś wirtualnym panem,specem od komunikacji miejskiej".Zabrakło pani weny twórczej by w powyższy txt wpisać nazwisko dyrektora ZKM ,pana Orzecha?

  19. 19
    +7
    ~ aqua
    Poniedziałek, 17.12

    My utrzymujemy miasto z naszych podatków i niejako dopłacamy do komunikacji miejskiej. Teraz mamy dopłacać jeszcze więcej.

  20. 20
    +6
    ~ elb
    Poniedziałek, 17.12

    13 się notorycznie spóźnia, a 16 w niedzielę o 18.37 czasem wcale nie przyjeżdża:( Zimno i nie ma żadnej informacji, co do tego, dlaczego jej nie ma...

  21. 21
    +6
    ~ lolo
    Poniedziałek, 17.12

    Proponuję jeszcze bardziej zagmatwać rodzaje biletów i t p ,będzie okazja do większej ilosci mandatów bo chyba o to chodzi .

  22. 22
    +11
    ~ sdd
    Poniedziałek, 17.12

    Orzech niech wraca rzadzic komunikacja miejska w Malborku!!!!!!!!!! Do Elblaga sie nie nadaje!!!!!!!!!!!

  23. 23
    +6
    ~ ZKM-Zbojkotujmy Komunikację Miejską!
    Poniedziałek, 17.12

    A tym czasem "13" jak sie spóżniaŁA,TAK SIĘ SPÓŻNIa nawet z 10 minut.Rano 6 ,dziś o godz.7:04 wcale nie przyjechała.I ja tu dojechać do pracy?

  24. 24
    +5
    ~ Wasza plajta blisko
    Poniedziałek, 17.12

    Zmiany będą-PUSTE TRAMWAJE .Zamiast zrobić wszystko by ruszyły tramwaje po całym Elblągu nie ma tak dużych mrozów by wreszcie drogi i tory skończyć TYLKO TRZEBA CHCIEĆ.Od nowego roku strat dalszy ciąg.Lepiej iść pieszo nisz tą komunikacją.KIEDY Tramwaje Elbląskie odblokują chodnik koło płotu firmy .CHODNIK JEST MIASTA nie tramwai do pracy trzeba iść dosyć tych problemów z chodnikiem.

  25. 25
    +11
    ~ Pusta Skarbonka
    Poniedziałek, 17.12

    Elbląg to moje rodzinne miasto, jednak przyjeżdżam tu ze względu na małe dziecko, które chce widzieć dziadków. Jak mam kupić bilet u kierowcy, skoro dziecko czeka w wózku?? Chcemy biletomatów! Chcemy biletomatów!

  26. 26
    +6
    ~ Nowa Prawica
    Poniedziałek, 17.12

    Orzech niech wraca do Malborka

  27. 27
    +12
    ~ zombi
    Poniedziałek, 17.12

    Kamilka - jak się nie wie to się nie pisze. Za Słoniny co roku były podwyżki, ale tylko o wskaźnik inflacji lub wskaźników. A nie jak teraz w dwa lata 10,20,30 %. Kazde miasto dopłaca do komunikacji, jak w całej Europie zresztą. Po to wszyscy płacą podatki mniej wycieczek, remontów, wyremontowanych gabinetów, kart płatniczych, bezsensownych kontrapasów śmiesznych inwestycji w loga i ślimaki. Mniej bzdurnych wydatków na tzw. promocję a będą pieniądze na komunikację i jeszcze obniżka cen biletów

  28. 28
    +16
    ~ mniwjna
    Poniedziałek, 17.12

    dlaczego zawsze porównujecie sie do innych miast?!patrzcie na swoje podwórko,jakie jest u nas wysokie bezrobocie....im ceny będą wyższe,tym mniej osób będzie korzystało z komunikacji miejskie, nie będzie ich na nią stać i tylej...to mieszkańcy mają utrzymywać miasto,a nie włodarze...no tak najlepiej ściągnąć z biednych obywateli,a Prezydent i jego świta niech szastają pieniędzmi na lewo i prawo,oni się tym nie przejmują,w końcu to nie z ich kieszeni idzie....szkoda słów na to co się dzieje w naszym mieście :((((

  29. 29
    +14
    ~ jartek
    Poniedziałek, 17.12

    Piszę to pod każdym artykułem o ZKM i pisać będę! Trzeba więc zbojktować ZKM! Ci co mogą przesiadają się do samochodów, ci co mogą niech jeżdżą ze znajomymi, od wiosny część osób przesiądzie się na rowery a ci co muszą jeździć niech przekazują sobie bilety jednorazowe przy wyjściu z pojazdu. Niech spróbują się utrzymać z wożenia emerytów i rencistów. Zobaczymy. Jak już tyle płacę, to chcę wiedzieć, za co. Za niejeżdżące tramwaje? Za spóźniające się albo nie przyjeżdżające autobusy? Za zimno i smród a autobusach? Za kursy co 50 minut (linia 16)? Za tłok? Czas powiedzieć NIE! To my podyktujemy ceny biletów. Jeśli coś się zmieni, to wtedy rozmawiajmy o podwyżkach.

  30. 30
    0
    ~ Wyborca Świadomy
    Poniedziałek, 17.12

    Słuchajcie! Wszystkim krytykom obecnej władzy(czyli tym samym wciąż niezadowolonym co krytykowali ekipę Słoniny proponuje przeanalizowanie faktów i zastanowienie się kto ponosi za to odpowiedzialność. A więc przeczytajcie artykuł pt. "ZKM elbląska stajnia Augiasza" http://m.info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=13314 następnie "ZKM fałszywe bilety" poczytajcie wpisy internautów i zastanówcie się trochę kto jest winien. Analogiczna sytuacja do obu mostów zwodzonych. Podkreślam nie jestem członkiem PO ani sympatykiem ale umie czytać, myśleć i wyciągać wnioski!!!! W czym jest winien pan Orzech po za tym, że za czasów prezydenta Nowaczyka został dyrektorem ZKM?

  31. 31
    +17
    ~ sd
    Poniedziałek, 17.12

    Kierowca ma jechac, ma sprzedawac bilety, Orzech pomysl, ze przez sprzedaz biletow przez motorniczego lub kierowca wydluza sie czas jazdy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  32. 32
    +10
    ~ mmmm
    Poniedziałek, 17.12

    przyjezdny ma wpłacić kaucje 10 zł żeby wyrobic sobie karte ? większej głupoty nie słyszałam.W innych miastach są nadal bilety papierowe Tylko w Elblągu zdurnieli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  33. 33
    +5
    ~ 1
    Poniedziałek, 17.12

    a jaka jest przejezdność torów,gdy tramwaj z pętli rusza z kilku minutowy opóźnieniem,a potem pędzi,żeby nadrobić czas?

  34. 34
    +11
    ~ bozi
    Poniedziałek, 17.12

    Choćbym miała się poruszać taksówką, to tej karty nie wyrobię, co to za przymusy - jak za komuny!!!

  35. 35
    --7
    ~ Kamilka
    Poniedziałek, 17.12

    Okres rządów prezydenta Słoniny w Elblągu porównałabym do czasów socjalizmu. Elbląg przez ponad 10 lat był taką wyspą socjalizmu w Polsce. Prezydent zabraniał robić podwyżek ZKM, wodociągom, ZBK itp. Za to niedobory finansował z budżetu miasta, a niedobory budżetu ze środków z UE. Jak w Elblągu w 2010 r. upadł socjalizm, to wyszło szydło z wora. Trzeba urealnić gospodarkę miejską i sta teraz te podwyżki i niedobory wszędzie.

  36. 36
    +11
    ~ pasazer 007
    Poniedziałek, 17.12

    mam pytanie: dlaczego, gdy zostanie mi bilet po starej cenie, po podwyżce muszę dokupić różnicę? Przecież ZAPŁACIŁEM już za bilet podczas jego zakupu. Na bilecie nie ma daty ważności! Pieniądze zgodne z taryfą za przejazd poszły do ZKM. Należy mi się przejazd w tej cenie, no nie dyrektorze! Żądanie dopłaty uważam za zwyczajne naciąganie na dodatkowe pieniądze. Każdy, kto posiada "stare" i ważne bilety powinien mieć prawo wykorzystać je w dowolnym momencie, bez względu na podwyżkę - bo już za nie zapłacił w czasie gdy cena była obowiązująca, tak dał wam ZKM, pieniądze!

  37. 37
    +5
    ~ agata
    Poniedziałek, 17.12

    Orzech !?? Orzesz kur...........!

  38. 38
    +7
    ~ janusz
    Poniedziałek, 17.12

    Kit na okno i bałałajka, jak mawiał niezapomniany Adolf Dymsza....Można też dodać dziesiejsze powiedzonko młodzieży, gdy słyszą takie ***oły .."Sranie w banie " ......

  39. 39
    +7
    ~ ][][[]]][
    Poniedziałek, 17.12

    skoro faktycznie jest tak że wsiadając do drugiego wagonu tak się dzieję to wystarczy powiadomić Policję o oszustwie i wyłudzeniu ze strony ZKM.

  40. 40
    +14
    ~ Mieszkaniec
    Poniedziałek, 17.12

    Radny przytula co miesiąc 2500 do 3000 tys.(ocenę pracy zostawiam dla was) więc nie musi korzystać z komunikacji miejskiej do co ich ochodzą ceny biletów.

  41. 41
    +10
    ~ Rys
    Poniedziałek, 17.12

    I znowu ten najbiedniejszy dostaje po tylku. Niech pan Orzech porowna zarobki w innych miastach a pozniej mowi o cenach biletow.

  42. 42
    +7
    ~ Mariusz Lewandowski
    Poniedziałek, 17.12

    Dyrektor MZK to faktycznie agent firmy Arsen - brak możliwości sprawdzenia stanu karty na przystanku oznacza że wsiadając do II wagonu tramwaju nie masz szans na unikniecie kary - od roku sygnalizuje ten problem i Dyrektorowi i Radnemu Wilkowi ale obaj widać mają te sprawę w głębokim poważaniu jak i mieszkańców miasta . Może redakcja " dopyta " genialnego Dyrektora dlaczego zaleca żeby osoby na przykład niepełnosprawny maszerowały do punktu sprzedaży biletów żeby sprawdzić ważność karty ? Trudno o bardziej debilną odpowiedz ze strony komunikacji miejskiej ,,,,, Ale widać że Radni tramwajami nie podróżują ...

  43. 43
    +10
    ~ Compuparts
    Poniedziałek, 17.12

    Porażka Sam Dyrektor ZKM-u wie że cena biletów jest zbyt wczesna drogi są nie gotowe a już 01.01.2013 będzie nowa ceny biletów... Teraz to ludzie będą kombinować by tylko mniej wydać za bilety albo jazda na gapę. Bezrobocie i stan faktyczny zarobków elblążan jest krytyczny albo umowa zlecenie , dzieło , dorywcza. Proszę także zobaczyć ile ludzi młodych jest w naszym mieście Nie wiele tylko Sami Seniorzy. Szczególnie autobusy które są w stanie negatywnym. Proszę sobie wyobrazić że na każdej pętli autobusowej są Inspektorzy Transportu Drogowego gdzie na każdym kroku są jakieś nie dociągnięcia. Sami sobie dajcie morał wobec tego artykuł!.

  44. 44
    +17
    ~ Waldemar
    Poniedziałek, 17.12

    bojkot zkm, niech sami sobie jeżdżą na pustych przelotach

  45. 45
    --10
    ~ ruchalikota
    Poniedziałek, 17.12

    Podważam kompetencje elblążanina. Z takimi komentami nie może być prawdziwym elblążaninem! To hańba!

  46. 46
    --10
    ~ XYZ
    Poniedziałek, 17.12

    Weroniu..... wyraźnie masz problem z rozumem, a raczej jego brakiem ! Jeszcze jedna anonimowa bohaterka.

  47. 47
    +9
    ~ weronia
    Poniedziałek, 17.12

    Pan Orzech ma znaczne problemy z alkoholem !Nie raz byłam świadkiem ...

  48. 48
    +12
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Poniedziałek, 17.12

    Do przesiadania się potrzebne sa węzły przesiadkowe, takie jak na pętli przy ul. Ogólnej. Temu kto zaprojektował plac Dworcowy z poprzecznie ustawinym budynkiem usługowo-handlowym wielkie dzięki. Zamiast połączyc jezdnią ul. Żeromskiego z Lotniczą i stworzyc węzeł tramwajowo-autobusowy powstało martwe miejsce. A przecież w poblizu dworca przebiegają linie 8, 11 czy kuriozalna 31, która nie ma żadnego przystanku od Mickiewicza aż do Grottgera. Takie rozwiązanie umożliwiłoby też kończenie rasy dla niektórych kursów tramwajów, które często od dworca do Druskiej jeżdżą puste. Zupełny brak pomysłu na linię nr 2, która miałaby spore obłożenie, gdyby zamiast na marymonckiej, kończyła się na Fromborskiej na Bielanach lub dalej - w Próchniku. No i te rzęchowate pojazdy - pora na zmiany!

  49. 49
    +20
    ~ Elblazanin
    Poniedziałek, 17.12

    Ten czlowiek na zdjeciu - Pan Orzech - jest to nieodpowiednia osoba na stanowisku dyrektora. Tak podwazam Panskie kompetencje Panie Orzech!!!!

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2014 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Strona załadowana w 0.339650 sekund