22 Maja, Wtorek, Julia, Wieslawa, Helena

Menu główne

  • Waluta
  • Skup
  • Sprzedaż
  • 10 USD
  • 33.50 zł
  • 34.30 zł
  • 10 EUR
  • 42.70 zł
  • 43.80 zł
  • 10 CHF
  • 35.50 zł
  • 36.50 zł
  • 10 GBP
  • 52.90 zł
  • 53.90 zł
  • 10 NOK
  • 55.30 zł
  • 58.20 zł

Kantor SILVANT - tel. 55 232 46 70

zobacz więcej walut - tutaj »

Money.pl - Kliknij po więcej
GPW (2012-05-22 18:59)
WIG 37887.74 +0,26%
WIG20 2099.75 +0,16%
mWIG40 2307.10 +0,72%
sWIG80 9251.21 +0,06%
Podstrona inwestycji - Firma Eurovia


info.elblag.pl » artykuły » artykuł z kategorii WYWIADY

Co z tą EKM-ką?

Poniedziałek, 06.02.2012, WYWIADY Rozmiar tekstu: A A A  
Co z tą EKM-ką?
fot. Rafał Kadłubowski

Wielu mieszkańców naszego miasta skarży się na funkcjonowanie Elblaskiej Karty Miejskiej. Twierdzą oni, że zwykłe, papierowe bilety były o niebo lepsze. Niestety, trzeba się odnaleźć w nowej sytuacji. Na pytanie dotyczące głównych problemów związanych z EKM, odpowiedział nam referent ds. marketingu i komunikacji społecznej ZKM, Michał Górecki.

Co ma zrobić turysta przyjeżdżający do Elbląga, gdy zechce skorzystać z komunikacji miejskiej? Powinien wyrabiać sobie kartę?


Bilety na jednorazowe przejazdy są i będą dostępne w pojazdach. Przypomnijmy, że mają one formę paragonu, który nie podlega kasowaniu. Pasażerowie mogą zakupić jednorazowy bilet również za pomocą telefonu komórkowego, obecnie umożliwia to system moBILET. Nie ma również formalnych przeszkód, aby osoba przyjezdna wyrobiła sobie imienną EKM, np. w przypadku dłuższego pobytu w mieście. Imienna karta jest swoistą wizytówką miasta i może być ciekawą pamiątką z Elbląga. Również z myślą o osobach przyjezdnych zostały przygotowane EKM na okaziciela. Karty te dostępne są już w 9 punktach doładowania kart. Aby uzyskać ten rodzaj karty nie jest konieczne składanie wniosku, a jedynie wniesienie kaucji. Po doładowaniu karty wybraną przez użytkownika kwotą, można korzystać z promocyjnych cen na bilety jednorazowe w komunikacji miejskiej w Elblągu, a także wnosić opłaty za parkowanie w SPP. W każdym momencie użytkownik może zwrócić imienną EKM lub kartę na okaziciela i odzyskać wniesioną kaucję.

Dlaczego osoby posiadające np. bilety miesięczne lub seniorzy muszą podkładać kartę do czytnika przy każdym wejściu i wyjściu z pojazdu? Czemu ma służyć konieczność "meldowania" wejścia i wyjścia z pojazdu?

Przykładanie karty do kasownika przy wejściu i wyjściu dotyczy tylko elektronicznych biletów jednorazowych. Dzięki temu rozwiązaniu, na przejazdy jednorazowe mogły zostać wprowadzone promocje. Za przejazd do dwóch przystanków opłata wynosi 2 zł (bilet normalny) i 1 zł (bilet ulgowy), przejazd powyżej dwóch przystanków odpowiednio 2,20 zł i 1,10 zł, natomiast za bilet przesiadkowy (czyli dwa przejazdy), w zależności od ilości przystanków opłata wynosi odpowiednio 2,80 zł/1,40 zł lub 3,00 zł/ 1,50 zł. Warunkiem skorzystania z promocji jest przyłożenie EKM do kasownika zarówno przy wejściu jak i przy wyjściu z pojazdu komunikacji miejskiej. Pasażerowie korzystający z biletów okresowych (dekadowych, miesięcznych, 30 dniowych i semestralnych), a także z imiennych EKM z zapisanymi uprawnieniami do przejazdów bezpłatnych, zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami, mają obowiązek rejestrowania każdego przejazdu poprzez przyłożenie swojej EKM do kasownika po wejściu do pojazdu. Nie jest konieczne, aby ta grupa pasażerów przykładała karty również przy wysiadaniu. Kasowniki obsługujące EKM, w zdecydowanej większości pojazdów są umieszczone bezpośrednio przy drzwiach wejściowych, a więc pasażer wsiadający lub wysiadający z pojazdu ma je w zasięgu ręki. Pojedyncza rejestracja karty nie jest operacją skomplikowaną i trwa jedną sekundę.

Jest Pan na bieżąco we wszystkich sprawach związanych z Elbląską Kartą Miejską. Proszę powiedzieć, z jakimi jeszcze problemami borykają się mieszkańcy?


Proszę pamiętać, że System EKM jest jeszcze w fazie budowy. Przygotowujemy się również do ostatnich testów Systemu, już jako całości. Wszelkie nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem karty staramy się jak najszybciej wyeliminować. Do każdej reklamacji użytkownika EKM, podchodzimy zawsze indywidualnie i z najwyższą uwagą. Zdarzają się przypadki, w których zdaniem pasażera kasownik nieprawidłowo pobrał opłatę za jednorazowy przejazd lub nie zwrócił promocji przewidzianej w cenniku. Najczęściej powodem takiej sytuacji jest zbyt krótkie przytrzymanie karty przy kasowniku - towarzyszy temu potrójny sygnał dźwiękowy i na wyświetlaczu urządzenia pojawia się komunikat: „sprawdź operację”. W takiej sytuacji operacja z użyciem karty nie przebiegła prawidłowo. Dlatego warto się upewnić i sprawdzić stan naszej EKM i zawartych na niej biletów, a można to uczynić poprzez naciśnięcie przycisku „ S ” i przyłożenie EKM do oznaczonego pola na kasowniku. Należy pamiętać, że wniesienie opłaty za przejazd osoby lub osób nam towarzyszących powinno zostać poprzedzone wybraniem rodzaju biletu (przyciski „ N ”- normalny, „ U ”- ulgowy), który chcemy dla kogoś skasować. Jeśli nie został użyty żaden przycisk kasownika, przyłożenie EKM po raz drugi w tym samym pojeździe, System traktuje jako wyjście z pojazdu, a co za tym idzie, w zależności od przejechanych przystanków, zwraca do elektronicznej portmonetki promocję przewidzianą przez cennik. Pomimo trwałości EKM, zdarzają się również przypadki mechanicznego uszkodzenia kart miejskich np. poprzez ich wyginanie lub łamanie. W takich przypadkach na duplikacie karty są zapisywane bilety okresowe i punkty w elektronicznej portmonetce z uszkodzonej EKM. Tylko w kilku przypadkach stwierdziliśmy wadę fabryczną konkretnych egzemplarzy kart. Przy blisko 30 tysiącach wydanych kart, jest to zatem nikła ilość.


Rozmawiała: Katarzyna Buczek




Komentarze do artykułu (39)

Dodaj nowy komentarz

Adres e-mail (nie będzie pokazywany), podpis

  1. 1
    0
    ~ kolo
    Wtorek, 07.02

    do misi: nie mierz swoją miarką innych,tesciowa ma 88 lat biega jak fryga prowadzi dom i dwa razy jeżdzi do córki do Białego stoku i tam posprząta ale wiem że 60 letnie osoby są niesprawne i chore i nie daja sobie rady.Trzeba brac pod uwagę wszystkie ewentualności.

  2. 2
    0
    ~ adik
    Wtorek, 07.02

    Najlepiej powiedzieć że trzeba sie przystosować ale dlaczego żeby ZKM żyło się lepiej,a kto pomyśli o starych ludziach którzy nie jeżdżą samochodami,może prezydent pomyśli ma starych chorych rodziców jak oni bez jego pomocy sobie dadza rade takich ludzi jest wielu.ZKM jest w zasadzie dla ludzi starych którzy jeżdżą do południa ,popołudniu jest mały ruch w ZKM ,młodsi mają auta.Nie likwidujcie biletów papierowych niech działają równocześnie.

  3. 3
    0
    ~ anonim
    Wtorek, 07.02

    A te bilety kupowane u kierowcy w formie paragonu ile będą kosztować? 100% więcej? Takie karty przydałyby sie w słuzbie zdrowia, a nie w komunikacji miejskiej, bo zanim pójdę do lekarza, muszę iść do ZUS-u po zaświadczenie że jestem ubezpieczona i tak co miesiąc. W komunikacji miejskiej w zupełności wystarczyłby stary, sprawdzony system. Dlaczego nie wprowadzacie takich kart do służby zdrowia? Od tego trzeba zacząć.

  4. 4
    +1
    ~ BEZ ŚCIEM proszę
    Wtorek, 07.02

    ~obserwator> Czy znasz takie pojęcie internetowy hejter? Od ang. - to hate - nienawidzic. Wielu dokonujących tu wpisy to interesowni lub bezinteresowni hejterzy. Nie zdziwiłbym się, gdyby częśc nie mieszkała nawet w Elblągu. Sa wśród nic mieszkańcy Malborka, Nowego Dworu, Sztumu, sieroty po byłym woj. elbląskim, są czasem olsztyniacy i są też tacy, którzy nawet nie wiedzą, gdzie Elbląg leży. Wszystkich łączy jeden cel. Albo dla "zwały", albo z powodu frustracji, albo tak po prostu dla zasady przypieprzyc. Nieważne w co i za co. Wazne aby zanegowac, schlastac, ośmieszyc. Zauważyłem, że elbląskie strony są często atakowane przez rozmaitych hejterów ale nie tylko. Wystarczy poczytac wpisy pod dowolnym tekstem w Gazecie Olsztyńskiej i będzie wszystko jasne.

  5. 5
    0
    ~ obserwator
    Wtorek, 07.02

    dla tych "buntowników" ZKM powinno chyba wprowadzić inna kampanię reklamową. Mianowicie "Nie przykładaj karty EKM do czytnika!!!" Wtedy się zbuntują i będą przykładać... Widzę, że niestety większość ludzi kieruje się zasadą "Na złość własnej mamie odmrożę sobie uszy". Ludzie robicie to dla siebie. Może jest to niewygodne, ale to kwestia przyzwyczajenia. Wielu poprzedników pisało już, że jest to niezbędne do zliczenia osób podróżujących konkretnymi liniami. Dzięki temu można będzie stworzyć bardziej dopasowane rozkłady. A do ;p;p;p - czy ktoś ci każe nosić kartę w portfelu???Takiego wymogu akurat nie ma...A jak masz problem z gubieniem rzeczy to zgubisz kartę kilka razy i nauczysz się ją trzymać w optymalnym miejscu skoro masz z tym taki problem;P

  6. 6
    0
    ~ ;p;p;p
    Wtorek, 07.02

    Przyjeżdża turysta do Elbląga i teraz pytanie, dlaczego on ma być gorszy i kupować droższy bilet u kierowcy ? Sam EKM posiadam od samego początku, z racji biletów miesięcznych, nigdy tej karty nie przykładam i mimo 20 kontroli nikt nie stwierdził nieprawidłowości. Też jestem jedna z tych kilku osób na której EKM zkm stwierdził wadę fabryczną, ale tu porfesjonalnie zachowali się gdyż od ręki mi ją wymienili. Ponadto przykładać jej dalej nie zamierzam, by mi się nie zapodziała zawsze trzymam ją w portfelu i teraz pytanie do zkm, po co wszyscy mają widzieć w którym miejscu trzymam portfel wchodząc do autobusu ?

  7. 7
    +1
    ~ misia2
    Poniedziałek, 06.02

    tylko narzekacie!!!, moja 75 letnia mama wyrobiła sobie kartę i z powodzeniem z niej korzysta, ja bardzo rzadko jeżdżę i tez mam, nie jest to duży wydatek mieć \\\"zamrożone\\\" 10 zł... uważam, że to świetny pomysł, w wielu miastach Europy tez tak to funkcjonuje, ale nie jak by zostały papierowe bileciki to tez wam by było źle..

  8. 8
    0
    ~ mkarmasz@wp.pl
    Poniedziałek, 06.02

    Moja mama jest odobą niedowidzącą, ma uprawnienia osoby z niepełnosprawnościa znaczną. Czy też będzie musiała korzystac z tej karty? Myślę , że samodzielnie nie jest w stanie tego wykonac. Poproszę o informację, czy osoby niedowidzące też będą zoobowiazane do używania kart.

  9. 9
    --2
    ~ adnaw
    Poniedziałek, 06.02

    Jestem emerytką jeżdzę autobusem rzadko ,mam małą emeryturę dlaczego mam wydać kase i miec zamrożoną w ZKM .Nie mam 70 lat i bilet jednorazowy kupowałam przed jazdą autobusem.Dlaczego mi tego sie zabrania i utrudnia życie, powinny funkcjonować dwa systemy.

  10. 10
    +3
    ~ plum
    Poniedziałek, 06.02

    Mam wrażenie że za bardzo do przodu wyskoczyła ZKM,znowu zapomniano o starszych .Oprócz tych wszystkich nowości musza funkcjonować również i zwykłe bilety dostepne jak dotąd przynajmniej do kończ roku.W Elblągu dużo żyje ludzi starych i trzeba brać to pod uwagę nic na siłę.

  11. 11
    +1
    ~ Ona
    Poniedziałek, 06.02

    stworzono nowe miejsca doładowań EKM-ki jednakże chociażby na ul. Nowowiejskiej w kiosku przy przystanku nie ma możliwości doładowania. Pani tam sprzedająca nie umie doładowywać ;////

  12. 12
    +1
    ~ Witek z Jadzią
    Poniedziałek, 06.02

    Zobaczcie jaka cenzura. W ciągu 10 minut mieliśmy 5 Głosów na tak, ale prawda w oczy kole i zablokowali koment. No koment.

  13. 13
    +2
    ~ elblążanka
    Poniedziałek, 06.02

    Jechałam dzisiaj autobusem linii numer 11 ok. godziny 11 kiedy wsiadałam chciałam przyłożyć kartę i nie zarejestrowało wejście przykładałam dwa razy i to samo było słychać jak dwa razy piszczy w końcu się zdenerwowałam i włożyłam z boku i wtedy skasowało. Trzeba bardzo uważnie patrzeć czy na karcie zarejestrowało wejście denerwujące to jest bo często wsiadam do autobusu z małymi dziećmi i zamiast zająć się nimi to będę zajmować się przykładaniem karty....

  14. 14
    +1
    ~ rtt
    Poniedziałek, 06.02

    Sprawdzanie trasy przejazdów posiadaczy EKM to inwigilacja

  15. 15
    0
    ~ Nowa Prawica
    Poniedziałek, 06.02

    olejcie ten komunistyczny ZKM i przesiadajcie sie na rowery, skutery, motocykle i do aut

  16. 16
    --2
    ~ dffffff
    Poniedziałek, 06.02

    Parkomaty przed dworcem też często nie działają. Wrzuca się kasę do parkomatu, a na ekranie pojawia się informacja o awarii parkomatu

  17. 17
    +7
    ~ luk
    Poniedziałek, 06.02

    zgadzam się jak najbardziej z ksamol, że rejestracja biletów ma służyć liczeniu pasażerów (do tej pory takie liczenie odbbywało się raz, może dwa razy do roku na niektórych liniach). uważam jednak, że ZKM powinni powiedzieć wprost: "rejestrujcie bilety bo chcemy Was policzyć, a kursy o małym obłożeniu będziemy likwidować", a nie jakieś nakazy i rozkazy, że trzeba i już. Przez wiele lat korzystałem z biletu miesięcznego i nie musiałem go kasować ani rejestrować i tak naprawdę to była jego główna zaleta.

  18. 18
    0
    ~ yyy a
    Poniedziałek, 06.02

    porazka...

  19. 19
    --2
    ~ motorniczy
    Poniedziałek, 06.02

    powinien kazdy wyrobic ta ekm

  20. 20
    +5
    ~ Marta
    Poniedziałek, 06.02

    problem z czytaniem ze zrozumieniem - pan Górecki wyjaśnił, że DWUKROTNE przykładanie karty dotyczy TYLKO osób, które korzystają z biletów elektronicznych jednorazowych i które jednocześnie chcą skorzystać z tańszych przejazdów. Natomiast osoby uprawnione do przejazdów bezpłatnych i 'okresowcy' - przykładają kartę tylko raz, przy wejściu. W samym pytaniu zadanym przez dzienikarkę jest błąd - stąd chyba to nieporozumienie.

  21. 21
    +9
    ~ ksamol
    Poniedziałek, 06.02

    Czy tak trudno niektórym nie umijejącym czytać ze zrozumieniem zajarzyć, że przez przyłożenie EKM do kasownika jesteś jednocześnie policzony. Ci z ZKM liczą pasażerów na poszczególnych liniach. Nie przykładajcie kart to wam zlikwidują te kursy, na których jezdzi mało pasażerów. Tak będzie na 12, 15, 11, 9 i na wszystkich liniach gdzie ruch jest niewielki. Komunikacja miejska na całym świecie jest dotowana (mimo sprzedaży biletów) i nigdy nie przynosi zysków. Szukając oszczędności trzeba zlikwidować niektóre kursy. A które to kursy? A no te, na których jedzie mało pasażerów. O liczeniu pasażerów ZKM dawno informował i wprowadzenie EKM im to umożliwia. Także nie przykładajcie karty do kasownika to niedługo będziecie dawali z buta.

  22. 22
    +6
    ~ 123
    Poniedziałek, 06.02

    Wymienić tabor darmozjady a nie ludziom oczy mydlicie! Całe szczęście że kupiłem sobie samochód bo tym syfem jeździć się nie da. Nie dość że jest brudno, zimno to jeszcze te ciągłe spóźnienia i awarie. W dup. mam tą waszą komunikację!!!

  23. 23
    +6
    ~ anonim
    Poniedziałek, 06.02

    Co ma zrobić turysta zagraniczny, który jest inwalidą: ma orzeczone niepełnosprawność w swoim kraju, czy na podstawie tego może kupić bilet ulgowy, który mu przysługuje zgodnie z prawem? Latem byłam świadkiem zdarzenia z obywatelem Unii Europejskiej, w którym kontrolerzy w tramwaju nie uznali jego orzeczenia o niepełnosprawności, chociaż jego inwalidztwo było widoczne: miał kłopoty z poruszaniem się. Co taka osoba z innego państwa powinna zrobić, aby mogła mieć ulgowe przejazdy w komunikacji elbląskiej (tak samo jak ma ulgę w swoim kraju zgodnie z prawem)? Czy to nie jest przypadkiem dyskryminacja osoby niepełnosprawnej z Unii Europejskiej, bo komunikacja elbląska nie uznała jego prawa według orzeczenia o niepełnosprawności do ulgowych przejazdów?

  24. 24
    0
    ~ zasadniczy
    Poniedziałek, 06.02

    "Niestety, trzeba się odnaleźć w nowej sytuacji." - to jak jest nos dla tabakiery, czy tabakiera dla nosa ;D

  25. 25
    0
    ~ pit
    Poniedziałek, 06.02

    elly - z łaski swojej podaj tę ustawę która nadaje takie uprawnienie seniorom...

  26. 26
    +3
    ~ Nuts
    Poniedziałek, 06.02

    tu są chyba hejterzy z NowaczykWatch, minusują wszystko

  27. 27
    +10
    ~ Piotr
    Poniedziałek, 06.02

    Pani Katarzyno, dlaczego tak łatwo dała się pani zbyć? Na pytanie: "dlaczego osoby posiadające np. bilety miesięczne lub seniorzy muszą podkładać kartę do czytnika przy każdym wejściu i wyjściu z pojazdu?" odpowiedź nie padła. Zostało tylko sprostowane, że władza łaskawie zwolniła ich z obowiązku meldowania wychodzenia. Tego, czemu w ogóle muszą meldować cokolwiek, pan rzecznik już nie raczył wyjaśnić, a to jest właśnie najciekawsza część. Panie Górecki, upraszam o uzupełnienie odpowiedzi.

  28. 28
    +6
    ~ elly
    Poniedziałek, 06.02

    Jak osoba po 70 pojedzie bez ekm a wiek potwierdzi tylko dowodem osobistym to dostanie mandat? Jak tak to śmiało może zaskarżyć zkm gdyż osoby które skończyły 70 lat mają darmowe przejazdy nadane ustawowo,a dokumentem uprawniającym do tych przejazdów jest dowód osobisty.Żadna uchwała rady miasta nie ma wyższej mocy prawnej jak ustawa nadana przez sejm, więc chyba zmuszanie tych ludzi przez władze miasta do wyrabiania ekmek, odbijania ich przy każdym wejściu jest łamaniem prawa. Co ma zrobić taka osoba po 70 jak tylko odwiedzi nasze miasto? W każdym innym mieście starczał dowód, a tu sobie spokojnie wejdzie do autobusu wskoczą kanary i zawołają o jakąś ekm bo jak pan/pani nie ma to mandat.Człowiek zrobi wielkie oczy jaka ekm przecież mam dowód,na co kanarki zadowolone że mają obrywkę odpowiedzą-ale w Elblągu jest inaczej-KOMEDIA.

  29. 29
    +3
    ~ m
    Poniedziałek, 06.02

    "Pasażerowie korzystający z biletów okresowych(...) mają obowiązek rejestrowania każdego przejazdu poprzez przyłożenie swojej EKM do kasownika po wejściu do pojazdu." przepraszam, po co? To i tak się nie zapisuje na bilecie. W połowie stycznia miałam kontrolę i podejrzałam na czytnik, było REJESTRACJA BILETU 31 GRUDNIA, a kontrola pod koniec stycznia. Więc ja pikam sobie na początku miesiąca.

  30. 30
    --1
    ~ m
    Poniedziałek, 06.02

    " Pasażerowie korzystający z biletów okresowych(.....) mają obowiązek rejestrowania każdego przejazdu poprzez przyłożenie swojej EKM do kasownika po wejściu do pojazdu." przepraszam, po co? to i tak nie rejestruje się na bilecie. Ostatnio kontroler sprawdzał mi kartę EKM to podejrzałam na czytnik, był 31 stycznia jako REJESTRACJA KARTY a kontrola odbyła się w połowie lutego. Dlatego ja tylko na początku miesiąca pikam karte

  31. 31
    +4
    ~ E
    Poniedziałek, 06.02

    a ile ten systemkosztowal?

  32. 32
    +1
    ~ greg
    Poniedziałek, 06.02

    w pełni zgadzam się z Kubą - okazyjnie jeżdżę tramwajem i karta pozwala mi uniknąć poszukiwania kiosku z biletami papierowymi - raz na jakiś czas doładuję i mam spokój,w dodatku płacę za bilet mniej. co do osób bezpłatnie korzystających - też się zgadzam. jeżdżą za darmo a karta nic ich nie kosztuje - jeśli te statystyki wpłyną jakoś pozytywnie na elbląską komunikację to popieram cały ten system

  33. 33
    --2
    ~ Kuba
    Poniedziałek, 06.02

    Ja jestem zadowolony z EKM. Dzięki temu płace mniej za przejazd. Łatwiej będzie też wnioskować o zmianę taboru na danej trasie jeśli dane z EKM będą wskazywały, że na danym odcinku jeździ dużo osób. To przy okazji jeden z najnowocześniejszych systemów w Polsce... Co do osób mających darmowy przejazd to po pierwsze powinno ich być mniej-prawie każdy ma ulgę, a jak ktoś jedzie na normalnym bilecie to płaci tak naprawdę za nich. I chyba jednak w zamian za darmowy przejazd mogą przyłożyć chociaż EKM do kasownika?!

  34. 34
    +5
    ~ zombi
    Poniedziałek, 06.02

    ja - brudasie, zaśmiecasz miasto nie wiesz do czego służy kosz

  35. 35
    --10
    ~ Nuts
    Poniedziałek, 06.02

    Paranoja zostawiona przez SŁONINĘ ten cały EKM. Orzech rób zmiany!

  36. 36
    +4
    ~ dery
    Poniedziałek, 06.02

    Czemu ma służyć konieczność "meldowania" wejścia - idiotyzm ,przecież mam wykupiony bilet na miesiac i nie muszę rejestrować biletu .To jest tylko do statystyki ile osób jedzie o danej godzinie tym autobusem .Jak mnie kanar złapie ze nie zarejestrowałem biletu miesięcznego a mam ważny to wlepi mi mandat .

  37. 37
    +7
    ~ Witek z Jadzią
    Poniedziałek, 06.02

    Komentarz zablokowany z powodu naruszenia regulaminu!

  38. 38
    --18
    ~ ja
    Poniedziałek, 06.02

    bardzo dobrze ze znikna bilety jednorazowe mniej miasto bedie zasmiecone

  39. 39
    +10
    ~ nout
    Poniedziałek, 06.02

    "Przykładanie karty do kasownika przy wejściu i wyjściu dotyczy tylko elektronicznych biletów jednorazowych. " Większej bzdury nie słyszałem, seniorzy którzy mają ustawowo przejazdy za darmo, a muszą przykładać kartę przy wejściu do pojazdu.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2012 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Strona załadowana w 0.829380 sekund