Piątek, 26.04.2024, Imieniny: Marek, Jaroslaw, Wasyl
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Generał Pacek w Elblągu mówił o katastrofie w Smoleńsku

05.03.2011, 08:40:48 Rozmiar tekstu: A A A
Generał Pacek w Elblągu mówił o katastrofie w Smoleńsku

- Piloci Tu-154 mieli przed startem prognozę mówiącą o "silnym zamgleniu" na smoleńskim lotnisku. Mogli startować, ale powinni liczyć się z koniecznością lądowania na zapasowym lotnisku - powiedział dziennikarzom w Elblągu doradca szefa MON gen. Bogusław Pacek.

Na konferencji prasowej w Elblągu Pacek wyjaśnił, że dowódca prezydenckiego tupolewa otrzymał przed wylotem dwie prognozy pogody. Pierwsza, która cytowano dotychczas, mówiła o dobrej widoczności do 5 tys. m. Piloci otrzymali jednak też prognozę mówiącą o silnym zamgleniu.

- 10 kwietnia o 6 rano przedstawiciele wojskowej służby meteorologicznej przekazali załodze samolotu posiadany stan wiedzy w zakresie pogody. Więc raport MAK, który mówił, że piloci wylecieli bez takiej wiedzy, jest nieprawdziwy - powiedział gen. Pacek. - Została zacytowana jedna , a nie zacytowano drugiej. Dodał, że zna dokument, "w którym jest druga prognoza pogody". - Piloci znali dwie - podkreślił.

Zapytany, kiedy dowódca tupolewa otrzymał drugą prognozę, generał odpowiedział: - w wojsku meteorolodzy sporządzają zawsze dwie prognozy, jedna po drugiej.

Zdaniem generała prognoza nie zabraniała załodze startu, jednak wskazywała na trudności, które mogą wystąpić na lotnisku w Smoleńsku.

- Dane, które posiadaliśmy tego dnia wskazywały, że będzie trudno, ponieważ główne słowo użyte w znanej mi prognozie to silne zamglenie - powiedział gen. Pacek.

Według generała, piloci mając prezydenta na pokładzie powinni zastanowić się, czy startować i mieć w głowie, że trzeba liczyć się z tym, że wylądują na zapasowym lotnisku. (PAP).
 
 

MP

Oceń tekst:

Ocen: 7

%14.3 %85.7


Komentarze do artykułu (23)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +3
    ~ Jednak PO górą!
    Sobota, 05.03

    No i wszystko jasne! GENERAŁ PACEK wszystko wyjaśnił

  2. 2
    --4
    ~ sc000ter
    Sobota, 05.03

    ale kogo interesuje ten Smolensk? nie ma wazniejszych rzeczy?????????????????????????????

  3. 3
    +1
    ~ szympans z wieży
    Sobota, 05.03

    i powinni przewidzieć, że wieża będzie ich oszukiwała i zamiast kierowac na lotnisko, będzie kierowała na las ...."na ścieżce i kursie" mówili, a byli pod sciezka i na kierunku lasu, skończyło sie jak się skończyło, to smutne,że ich koledzy w mundurach udają, że sa głusi i ślepi gdy chopdzi o pracę wiezy, a tak bystrzeją gdy przychodzi do obsmarowywania błotem tych co nie zyją,

  4. 4
    +3
    ~ zzee
    Sobota, 05.03

    Przecież to Tusk załawił w Moskwie katastrofę.

  5. 5
    --1
    ~ emir
    Sobota, 05.03

    Przecież oczywistym jest, jak mówi jedyny polski patriota Jarosław Kaczyński, że tu także działały pewne szatany. Dlatego jeśli PIS wygra wybory, zostanie ogłoszona oficjalna narodowa krucjata przeciwko tym pewnym szatanom. Szatany trzeba będzie szybko zidentyfikować i oddzielić od zdrowej, narodowej tkanki społeczeństwa. Kto nie powie: wierzę w PIS i nieomylność mojego wodza, ten jest szatanem i musi trafić do obozu zamkniętego. Kiedy już duce upora się z szatanami w Polsce, ruszy na czele swoich zbrojnych hufców tępić szatany na wschodzie, w Moskwie.

  6. 6
    +7
    ~ mgła
    Sobota, 05.03

    przyjechał na wieś generał i powiedział co wiedział miejscowym chlopom, wyjasnił co i jak, a jak znam zycie wszyscy mu kiwali głowami licząc na apanaże i urzedy, no to do następnego lotu tutek podobno juz sprawny, wsiadać koledzy i lecimy, wieża poda kurs i ścieżkę, wszystko gra, ładujcie się do tego samoltu,

  7. 7
    +2
    ~ endrju
    Sobota, 05.03

    mgła 100% poparcia

  8. 8
    0
    ~ jasiek67
    Sobota, 05.03

    Żandarm a zna się na lataniu ?

  9. 9
    +3
    ~ wafen ss
    Sobota, 05.03

    podobne zdarzenie :Sowiecka delegacja przy komisji nadzorującej śledztwo wydała raport mniejszości, w którym wypowiedziano teorię o udziale południowoafrykańskich służb bezpieczeństwa w celowym sprowadzeniu samolotu na ziemię poprzez fałszowanie sygnału radiolatarni za pomocą technologii dostarczonej przez agentów wywiadu Izraela. Raport skupiał się na skręcie maszyny o 37 stopni w prawo, który doprowadził do rozbicia się o wzgórza Mbuzini. Mozambik polecił weryfikację ustaleń ekspertów radzieckich międzynarodowym specjalistom z zakresu lotnictwa. Stwierdzili oni, że rzekoma fałszywa radiolatarnia skierowałaby samolot na inny kurs niż miało to miejsce w rzeczywistości. Z drugiej strony, wątpliwości co do poprawności działania radiolatarni w Lebombo już nad ranem po katastrofie wyrazili południowoafrykańscy piloci helikopterów. Podobne uwagi zgłaszał następnego dnia anonimowy oficer Sił Powietrznych RPA telefonujący do agencji UPI. Ustalenia Komisji Prawdy i Pojednania[edytuj] W 2001 specjalne dochodzenie w sprawie katastrofy zostało przeprowadzone prez południowoafrykańską Komisję Prawdy i Pojednania. Dochodzenie nie doprowadziło do żadnych nowych ustaleń w sprawie katastrofy. Przy okazji wyszły jednak na jaw fakty, które – jak się wydawało – rzuciły nowe światło na sprawę katastrofy. Mianowicie, ustalono że: * były oficer wywiadu wojskowego zeznał, że Pik Botha spotkał się z wysokimi oficerami służb bezpieczeństwa w tajnej bazie w Skwamans w dzień poprzedzający katastrofę * samolot naruszył strefę powietrzną zakazaną dla lotnictwa cywilnego, ale nie zostało do niego wysłane żadne ostrzeżenie * w styczniu 1984 Rada Bezpieczeństwa Państwowego RPA dyskutowała nad możliwością obalenia rządów FRELIMO w Mozambiku W kwestii możliwego użycia fałszywej radiolatarni do sprowadzenia samolotu na błędny kurs KPiP nie poczyniła żadnych ustaleń i stwierdziła, że powinna ona być poddana dokładniejszym analizom. Zeznania Hansa Louwa[edytuj] W styczniu 2003, gazeta Sowetan Sunday World doniosła, że zabójca i były agent południowoafrykańskich sił specjalnych, Hans Louw przyznał się do uczestnitwa w zamachu. Wedle jego zeznania do sprowadzenia samolotu z kursu została użyta fałszywa radiolatarnia, a Louw miał zestrzelić samolot w wypadku gdyby ten się nie rozbił[1]. W późniejszym okresie Louw częściowo zmienił szczegóły swojego wyznania i twierdził, że zestrzelił samolot przy użyciu rakiety 9K32 Strieła-2. W 2008 były podpułkownik południowoafrykańskich sił specjalnych Sybie van der Spuy zdementował rewelacje Louwa. Van der Spuy stwierdził, że znał Louwa, a nawet był świadkiem podczas procesu, w którym ten ostatni oskarżony był o morderstwo. Zdaniem van der Spuya niemożliwym jest, aby czarnoskóry Louw brał udział w operacji służb specjalnych na terenie RPA, bowiem w okresie, w którym wydarzyła się katastrofa należał do operujących na terenie dzisiejszej Namibii Południowozachodnioafrykańskich Sił Terytorialnych (SWATF)[2]. W reakcji na doniesienia medialne, najpierw w 2003, a następnie ponownie w 2008, grupa specjalna policji południowoafrykańskiej (DSO, "Skorpiony") prowadziła śledztwo mające na celu sprawdzenie prawdziwości zeznań Louwa[3]. W obu przypadkach śledztwo DSO nie potwierdziło udziału Sił Specjalnych RPA w katastrofie[4].

  10. 10
    +3
    ~ wafen ss
    Sobota, 05.03

    Katastrofa prezydenckiego Tupolewa Tu-134 – 19 października 1986 roku na terenie RPA rozbił się mozambicki Tupolew Tu-134A-3 z prezydentem Mozambiku Samora Machelem na pokładzie. Lot odbywał się z Mbala w Zambii do stolicy Mozambiku – Maputo, a katastrofa miała miejsce w górach Lebombo, 65 km na zachód od celu podróży. Przeżyło dziewięcioro pasażerów oraz jeden członek załogi, a śmierć poniósł prezydent Machel wraz z ministrami i wysokimi przedstawicielami rządu Mozambiku.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2219450473785