Celem rankingu było wyłonienie najlepiej prowadzonych i redagowanych witryn samorządowych. Jury oceniło portale 49 dawnych miast wojewódzkich. Strona umelblag.pl zyskała 108 pkt na 160 możliwych i uplasowała się na 14 miejscu. Najwyższe noty otrzymała za aktualność, a najniższe za interaktywność.
Ranking przeprowadzony został przez prestiżowy miesięcznik „Press” adresowany do dziennikarzy, pracowników reklamy i public relations. Do przejrzenia witryn zaproszonych zostało 4 jurorów: Magdalena Bicka (lider zespołu user experience w K2 Internet SA), Michał Nykowski (ekspert doradca Polskiej Organizacji Turystycznej), Jackek Pochłopienia (zastępca redaktora naczelnego "Forbes"), Anna Proszowska-Sala (dyrektor zarządzający Citybell Consulting).
Witryny samorządowe oceniano wg czterech kryteriów: aktualność, użyteczność, interaktywność, funkcjonalność. W każdej kategorii jurorzy przyznawali od 0 do 10 pkt. Jedna witryna mogła więc zdobyć najwięcej 160 pkt. (po 40 w każdej kategorii).
W opinii jednego z jurorów większość jest dość standardowa, dlatego przeglądanie ich jedna po drugiej może nużyć. Tym bardziej wyróżniają się te, które poza standard wychodzą. Właśnie one znalazły się w czołówce zestawienia.
A w czołówce znalazły się witryny samorządowe Lubilna (http://um.lublin.pl ), Poznania ( http://www.poznan.pl/) , Gdańska (http://www.gdansk.pl/) i Krakowa ( http://www.krakow.pl/). Ponadto lepsze od elbląskiej okazały się witryny samorządowe Krosna, Sieradza czy Ostrołęki.
Urząd Miejski, który lubi się chwalić pozycjami w różnego rodzaju rankingach, tym razem się nie pochwalił. Informacja o tym, że strona urzędy miejskiego uplasowała się na 14 miejscu w tym rankingu pojawiła się na jednym z elbląskich forów.
Co na to elblążanie?
- Powodów do odtrąbienia sukcesu na pewno nie ma – tak komentuje na elbląskim forum użytkownik o nicku: piszącynaform - Czołówka tego rankingu nie została zdominowana przez duże miasta lub aglomeracje - lepiej od Nas wypadły takie miasta jak Radom, Krosno, Sieradz, Jelenia Góra, Słupsk i Ostrołęka. Wydaje mi się, że jurorzy nawet dość łagodnie potraktowali to co my mamy okazję od dawna widzieć po adresem www.umelbląg.
- Nie tylko moim zdaniem - jest beznadziejna, nie ciekawa, zrobiona bez pomysłu i zaangażowania.- pisze kolejny użytkownik na elbląskim forum - W ogóle promocja miasta i miejskich inwestycji, jest na żenującym poziomie.
A jak Urząd Miejski komentuje informację o uplasowaniu się witryny miasta na 14. miejscu w rankingu „Press” i czy w końcu doczekamy się nowej, zapowiadanej strony? Te pytania zadaliśmy rzecznikowi Prezydenta Miasta Elbląga. Czekamy na odpowiedź.
strona to typowa tuba propagandowa prezydenta. nieczytelna i brzydka. brak interaktywnosci bierze sie stad ze Henryk S. ma gdzies zdanie wyborcow i jest nieodporny na ich krytyke.
PARODJA/kwadratu!!!! Jeśli ta kjest na 14 miejscu9???!!!) to nowa strona już dawno zapłacona i od dwuch lat-zaginiona! Będzie na 1 miejscu!!!
Strona elbląska jest funkconalna, brak fajerwerków to zaleta, jednak pod adresem elblag.eu i elblag.pl (jeśli zostanie odkupiony ten drugi od softelu) powinna znaleźć się atrakcyjna strona dla turystów i inwestorów polskich/zagranicznych a strona um.elblag.pl być niejako jej dopełnieniem