Piątek, 29.03.2024, Imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Plebiscyt pokazał, że mieszkańcy chcą rewitalizacji linii nadzalewowej

25.01.2015, 07:45:47 Rozmiar tekstu: A A A
Plebiscyt pokazał, że mieszkańcy chcą rewitalizacji linii nadzalewowej
Fot. archiwum redakcji
REKLAMA

W ubiegłym roku na witrynie internetowej Kolej 2022 trwał plebiscyt dotyczący rozwoju kolei w najbliższych latach w poszczególnych województwach. Powstał on, aby pomóc samorządom regionalnym w identyfikacji możliwych projektów kolejowych w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych/  Mieszkańcy zgłaszali projekty oraz głosowali na nie, aby pokazać władzom, które projekty mają najwyższe poparcie społeczne. W naszym województwie zgłoszono pięć projektów, który wygrał? 

 
W naszym województwie zgłoszono pięć projektów. Łącznie na wszystkie oddano 3874 głosy, ale to właśnie jeden projekt i to najważniejszy dla nas elblążan zdobył największa liczbę głosów. Projekt pn. WM 2 Elbląg-Frombork-Braniewo zdobył, aż 2702 głosy. To właśnie nasz elbląski projekt zdobył kilkakrotnie większą liczbę not niż typowany przez władze województwa projekt WM 3 Olsztyn-Braniewo (99 głosów). 
 
W zakres projekt, który został zgłoszony do plebiscytu wchodzi rewitalizacja 48 km odcinka trasy nadzalewowej. Polegać miałby on na wymianie nawierzchni na całej długości trasy, modernizacja peronów, ze skróceniem do długości 100 m oraz podniesieniem do wys. 55 m. Ponadto zakłada się remont obiektów inżynieryjnych, wymiana oświetlenia peronów, modernizacja przejazdów, a także modernizacja systemów sterowania tylko w minimalnym zakresie. Szacowany koszt projektu zakładał 40 milionów złotych.
 
Niestety musimy pamiętać, że to tylko plebiscyt pokazujący preferencje społeczeństwa w sprawie rozwoju kolei ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego, które kraj ma otrzymać na podstawie podpisanej przez Polskę oraz Komisję Europejską Umowy Partnerstwa na rok 2014-2020. W ramach tej umowy przyznano naszemu państwu 10,2 mld euro na rozwój kolei oraz 15 mld euro na drogi. Miejmy nadzieję, że władze wezmą pod uwagę plebiscyt i w najbliższych latach trasa linii nadzalewowej zostanie zrewitalizowana.
 
 
źródło: kolej2022.pl/
 
Ines Kuraś

Oceń tekst:

Ocen: 1

%100.0 %0.0


Komentarze do artykułu (10)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +6
    ~ Dan
    Niedziela, 25.01

    Hehe, za daleko od Olsztyna by wladza wojewódzka dała na to pieniądze. To nasze samorządy powinni zrobic projekt jak ożywić tą linie i zabiegać o kasę na ten cel. A tak to tylko zwykłe marzenia.

  2. 2
    +8
    ~ no to
    Niedziela, 25.01

    To NOWY Prezydent Elbląga ma pole do popisu.

  3. 3
    +10
    ~ Do Pomorza!
    Niedziela, 25.01

    Rewitalizacja tej linii nie służy interesom "stolicy", więc możemy sobie pomarzyć. Władze wojewódzkie tak bardzo troszczące się o zrównoważony rozwój województwa, stwierdzą, że i tak najpilniejsza jest linia Olsztyn Braniewo, co by Rusek miał łatwiej dojechać do Olsztyna na zakupy niż do Elbląga...To głosowanie będzie sprawdzianem dla Olsztyna i pokarze na czym tak naprawdę zależy. władzom wojewódzkim - na sprawiedliwym rozwoju obszarów województwa czy na tym, żeby Olsztyn znów się nachapał, bo jest stolcią. A tymczasem, "kilka" kilometrów dalej, w pomorskim bez większych problemów kursuje wąskotorówka...

  4. 4
    +2
    ~ mikmik
    Niedziela, 25.01

    Z deka poślizg zaliczyliście, i to lekko mówiąc... ten kotlet już nawet nie podśmiardywa, on zwyczajnie zatęchł a wy do tego wracacie? :/

  5. 5
    0
    ~ WON!!!
    Niedziela, 25.01

    pzpo te pieniądze rozkradnie!!!

  6. 6
    --2
    ~ zoriętowany
    Niedziela, 25.01

    Po co zaraz kolej? na obecne zapotrzebowanie,to wystarczy drezyna !!!

  7. 7
    +2
    ~ 55 cm
    Niedziela, 25.01

    "ze skróceniem do długości 100 m oraz podniesieniem do wys. 55 m." - 55 metrów to żaden budynek w Elblągu nie ma, trochę wyobraźni i matematyki. Co najlepsze na przytoczonym linku jest prawidłowo podane 55 cm., więc nawet kopiować tu nie potrafią.

  8. 8
    +2
    ~ NOVAK
    Niedziela, 25.01

    a kiedy wznowią rejsy z Elbląga do Stegny .

  9. 9
    +2
    ~ Obserwator
    Niedziela, 25.01

    Gdyba ta trasa kolejowa dochodziła do Kaliningradu, to może by się finansowo utrzymała. Zwłaszcza, że jet tramwajowe połączenie Elbląg Zdrój Lidl

  10. 10
    +3
    ~ grey
    Niedziela, 25.01

    Info ma zaniki pamięci? http://info.elblag.pl/31,38900,Dzieki-elblazanom-jest-szansa-na-to-ze-kolej-nadzalewowa-nie-odjedzie-w-sina-dal.html Może w nowym tekście wypadałoby podać jakieś świeższe informacje w tym temacie? Na co komu odgrzewany kotlet?

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.6095790863037