Coraz częściej media donoszą o tragicznych wypadkach, jakie mają miejsce na przejazdach kolejowo-drogowych. W związku z tym postanowiliśmy zapytać, jak funkcjonują dwa szlabany na przejazdach kolejowych w naszym mieście i czy działają one poprawnie.
W Elblągu mamy dwa działające szlabany, które zamykają przejazd dla samochodów przed nadjeżdżającym pociągiem. Jeden ze szlabanów znajduje się przy ul. Lotniczej, drugi przy ul. Malborskiej. Przejeżdżając przez przejazd kolejowy, wielokrotnie proces opuszczania szlabanu wywołuje duże zainteresowanie dzieci. – Jeżdżąc do babci do Markus przejeżdżaliśmy przez przejazd kolejowy w Raczkach Elbląskich. Pamiętam jak czekałam na to, aż nadjedzie pociąg. Zawsze była to dla mnie frajda. Dziś wiem, że trzeba być bardzo ostrożnym i na takim przejeździe bardzo uważać – mówi Anna Kaczmarczyk, 20-letnia elblążanka.
Z pytaniami o bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-samochodowych z opuszczanymi szlabanami zwróciliśmy się do rzecznika prasowego PKP. Dowiedzieliśmy się, że za przejazdy kolejowo-drogowe w Elblągu odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.. - Na terenie miasta działają 2 przejazdy kolejowo-drogowe Kat. A, czyli obsługiwane przez dróżnika przejazdowego. Rogatki funkcjonują sprawnie, bez usterek – mówi Ewa Symonowicz-Ginter z zespołu prasowego, Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Poprawność działania jest testowana przy każdym zamykaniu i otwieraniu rogatek. - Konserwacja wykonywana jest według przepisów raz na kwartał i co 6 miesięcy robiony jest kompleksowy przegląd. Raz na rok rogatka poddawana jest też badaniom diagnostycznym – mówi Ewa Symonowicz-Ginter. - Rogatki obsługują urządzenia nowej generacji wyposażone w sprawne napędy elektryczne. Każdy z przejazdów ma sygnalizatory drogowe oraz drągi rogatkowe aluminiowe doposażone w latarki – dodaje.
W 2013 roku nie zanotowano przypadków usterek w działaniu rogatek. - W przypadku ewentualnej usterki dróżnik przejazdowy podejmuje wskazane przepisami kolejowymi czynności, aż do kierowania ruchem drogowym na przejeździe – jest do tego przygotowany i przeszkolony – zapewnia pracownik PKP.
W związku z tragicznymi doniesieniami o wypadkach na przejazdach kolejowo-samochodowych, w mediach trwają akcje informacyjne nawołujące do zachowania szczególnej ostrożności. Jak pokazują poniższe zdjęcia, nie wszyscy są świadomi zagrożeń, jakie mogą nas spotkać w takich miejscach. Dotyczy to zarówno kierowców, rowerzystów i pieszych.
Więcej informacji o przejazdach i sytuacji na nich, dostępnych na stronie internetowej: www.bezpiecznyprzejazd.pl.
Obiecano budowę wiaduktu i co NICI Z TEGO.Konkretne decyzje albo idżcie w h.. .DOSYC TYCH OBIETNIC.
Na żuławskiej jest przejazd bez szlabanów
Dotyczy to zarówno kierowców, roweżystów i pieszych
Wszystko ok, ale błagam Was nie na tyle czasu przed przyjazdem pociągu. Kilka minut to stanowczo za dużo.
Do autorki artykułu - na ulicy Elektrycznej też jest przejazd wyposażony w szlabany. A co do bezpieczeństwa, to nie wiem dlaczego przejazdy kolejowe w Tropach i w Karczowiskach nie posiadają rogatek. Kiedyś były, ale z niewiadomych przyczyn zostały zlikwidowane. Proszę o to spytać się w PKP PLK. Te dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe są o wiele bardziej niebezpieczne, niż te w ciągu ulicy Lotniczej i Malborskiej - chociażby z uwagi na większe prędkości przejazdu pociągów.
Elbląg miasto cofnięte w rozwoju.
wczoraj tj. 26.10. na przejeździe kolejowym przy ul. Lotniczej, po 20 , zamknięto na prawie pół godziny przejazd kolejowy i nic w tym czasie, nie przejechało po torach, po czym jakby nigdy nic, został on otwarty. Co wy piszecie o sprawności działania służb kolejowych i konserwacji szlabanów jak widać całkowity brak organizacji i porozumienia między pracownikami. Niech sobie wściekli piesi i kierowcy poczekają. Przy kolejnych wyborach zamiast przekopywać mierzeję pomyślcie o obiecanym też przy każdych wyborach samorządowych -wiadukcie
wilk zamiast zajac się wiaduktem organizuje wiece wyborcze w kościołach gdzie prane sa mozgi młodych ludzi. Mysle ze należy go czym prędzej odwolac w referendum. i to natychmiast
Na wiadukt miasta nie stać. Połączyć Zatorze z Akacjową - to tańsze rozwiązanie.