Piątek, 27.12.2024, Imieniny: Zaneta, Jan, Maksym
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INFORMACJE LOKALNE

Jak powinno wyglądać zgłoszenie reklamacyjne?

24.03.2009, 08:45:52 Rozmiar tekstu: A A A
Jak powinno wyglądać zgłoszenie reklamacyjne?
Fot.www.infor.pl

Każda osoba, która chce złożyć reklamację ma dwie możliwości. Pierwsza z nich to spisanie reklamacji na formularzu przygotowanym przez sprzedawcę lub też sporządzenie jej samodzielnie. Należy jednak pamiętać, że w przypadku kiedy przynosimy własnoręcznie spisaną reklamację, musimy poprosić sprzedawcę, aby potwierdził nam jej wpłynięcie. Druga możliwość to przesłanie reklamacji pocztą, listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Co powinni zawierać zgłoszenie reklamacyjne:
- datę zgłoszenia reklamacyjnego,
- dane osoby reklamującej,
- dane sprzedawcy,
- dane towaru konsumpcyjnego niezgodnego z umową,
- datę zakupu,
- określenie niezgodności (wad) towaru konsumpcyjnego,
- żądanie konsumenta (początkowo możemy domagać się naprawy lub wymiany na nowy 
   towar).

Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się złożonej reklamacji.

- Pamiętajmy, że 14 dni, które sprzedawca ma na ustosunkowanie się do zgłoszonej reklamacji jest to 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji – informuje Ewelina Antczak-Bobińska z Inspekcji Handlowej Delegatura w Elblągu.

Termin ten nakłada na sprzedawcę obowiązek poinformowania o tym czy reklamacja została uznana czy też nie.

- Ustawa niestety nie podaje ile taka naprawa bądź wymiana mogą trwać. Nie udzielenie odpowiedzi w terminie na reklamację powoduje automatyczne uznanie roszczeń konsumenta. Dlatego tak ważne jest aby reklamacja była w formie pisemnej, opatrzona datą (w przypadku listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, odliczanie terminu umożliwi nam żółta zwrotka) – dodaje Ewelina Antczak-Bobińska.

Obowiązek poinformowania konsumenta o wyniku reklamacji spoczywa na sprzedawcy.

Więcej informacji można uzyskać w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Olsztynie Delegatura w Elblągu, ul. Hetmańska 31, 82-300 Elbląg, tel. (055)641-78-80. 

MB

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (4)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ znawca
    Wtorek, 24.03

    A co z reklamacją z gwarancji. Jeżeli mówi się "a" to i potrzeba powiedzieć "b"

  2. 2
    0
    ~ MS
    Wtorek, 24.03

    W tym przypadku sytuacja jest skomplikowana i ważne są szczegóły, czy minął okres dwóch lat, czy może nie, jakie są warunki gwarancji. Szczegółowe informacje na ten temat mogą Państwo uzyskać w Inspekcji Handlowej. Dane kontaktowe w artykule.

  3. 3
    0
    ~ Arti
    Wtorek, 24.03

    Czego mozemy się domagać, jak np w Carrefourze mówią na wstępie, że niby mają na rozpatrzenie reklamacji 21 dni? Skąd te 21 dni (i mówią ze roboczych) i co możemy zrobić jak nam tak ściemniają?

  4. 4
    0
    ~ MS
    Wtorek, 24.03

    Zgodnie z art.8 par.3 ustawu o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego - Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione. Powyższych uprawnień nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową lub przez wybór prawa innego niż polskie.

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


0.95444893836975