Piątek, 26.04.2024, Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Przez dwa lata nie popłyniemy Kanałem Elbląskim

01.10.2012, 12:01:36 Rozmiar tekstu: A A A
Przez dwa lata nie popłyniemy Kanałem Elbląskim
fot. arch. redakcji

W miniony weekend odbyły się ostatnie rejsy turystyczne na całej długości Kanału Elbląskiego. Żegluga zostaje zawieszona z powodu remontu pięciu zabytkowych pochylni.

Jak podaje Portal Samorządowy, powołując się na informacje przekazane przez dyrektora ds. marketingu Żeglugi Ostródzko-Elbląskiej, Wojciecha Węgrowicza, trasa będzie niedostępna dla turystów przez kolejne dwa sezony.

Wyjątkowa w skali Europy droga wodna długo musiała czekać na jakiekolwiek prace remontowe. Żegluga Ostródzko-Elbląska wielokrotnie wskazywała na potrzebę pogłębienia toru wodnego. Wysłużone mechanizmy nie raz ulegały awarii. Ostatnio, na początku września tego roku, z tego powodu wyłączono z użytkowania pochylnię w Oleśnicy.

Do końca 2014 r. ma potrwać remont zabytkowych urządzeń hydrotechnicznych w Buczyńcu, Kątach, Oleśnicy, Jeleniach i Całunach. - Wyremontowane będą maszynownie i torowiska, zamontowane zostaną urządzenia elektryczne, które pozwolą na automatyczną obsługę pochylni – podaje Portal Samorządowy. - Modernizacja ma być prowadzona tak, by nie ingerować w zabytkowe mechanizmy.

W Buczyńcu powstanie również nowa Izba Historyczna, w której udostępnione zostaną m.in.  dokumenty dotyczące powstania kanału z podpisami samego Georga Jacoba Steenke, konstruktora systemu pochylni.

Projekt pn. "Rewitalizacja Kanału Elbląskiego na odcinkach Jezioro Drużno - Miłomłyn, Miłomłyn-Zalewo, Miłomłyn – Ostróda - Stare Jabłonki" rozpoczął się już w ubiegłym roku, jednak do tej pory prace nie utrudniały żeglugi. Na trzech odcinkach - w okolicach śluzy Zielona, jeziora Dauby i kanału Bartnickiego, odmulono dno i wzmocniono brzegi kanału.

Koszt całego projektu wyniesie 115 mln zł. W rozstrzygniętym w ubiegłym tygodniu przetargu na wykonawcę inwestycji wyłoniono firmę Mostostal Warszawa S.A.

 

opr. AŻ

Oceń tekst:

Ocen: 2

%0.0 %100.0


Komentarze do artykułu (8)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +28
    ~ Ola
    Poniedziałek, 01.10

    I teraz zobaczcie Państwo głupotę i brak planowania naszych Urzędników z ratusza. Kilka miesięcy temu promowali na targach Kanał, jako atrakcję turystyczną. Zrobiono (za niemałe pieniądze) szum wokół (bądź co bądź perła regionu) tego historycznego i arcyciekawego szlaku wodnego. A tak na prawdę, jak się okazuje działania promocyjny miały na celu zwrócenie uwagi na coś, co dwa lata będzie wyłączone z użytku. W skali 1:100 debilizmu urzędniczego daję 200, taki to debilizm!

  2. 2
    +9
    ~ Olek
    Poniedziałek, 01.10

    Podbijam do 300

  3. 3
    +6
    ~ ccc
    Poniedziałek, 01.10

    I o to chodziło( patrz basen, tramwaj 2, mosty , remonty dróg)!!!i Po tej modernizacji kanał będzie zdewastowany i już nie będzie zabytkowym dziełem sztuki inżynierskiej, tylko spławnym ściekiem dla Jasia Fasoli i jego wodniaków i będzie mógł nosić dumne miano kanału ostródzkiego.

  4. 4
    +4
    ~ ściema
    Poniedziałek, 01.10

    Jaki remont-dewastacja ,chodzi o statki które zbudowała Ostróda - wózki są za wąskie i chodzi o to .Tu prokurator powinien wszystko zobaczyć przed i po remoncie.Internauci póki czas pomierzmy wszystko i sfotografujmy BĘDĄ dowody rzeczowe jak znalazł.Przekop mierzei to szansa dla turystycznego ruchu i zysków z Kanału Elbląskiego.KIEDY w Elblągu powstanie żegluga która będzie nowocześniejsza i będą lepsze statki.Na dodatek pora by powstały tawerny na trasie kanału Elbląskiego.

  5. 5
    +3
    ~ AborygenMiejscowy
    Wtorek, 02.10

    Kolejny zabytek kultury materialnej tych ziem będzie rozpracowany i unicestwiony przez naprawiaczy rzeczywistości w zaklętym kręgu festiwalowego ignoranctwa

  6. 6
    +4
    ~ ja
    Wtorek, 02.10

    Do zabytków pchać elektronikę która zautomatyzuje.... Po co? To jest zabytek wolałbym, aby mi pokazano jak co działa, a nie wszystko pochowają i za 50 lat nikt nie będzie pamiętał jak manualnie się to obsługiwało... Pomijam, że osoby na tym stanowisku zostaną zwolnione a koszty automatyki będą wynosić równoważność pensji na powiedzmy 10 lat...

  7. 7
    +1
    ~ warto przeczytać
    Wtorek, 02.10

    Nawet na Wirtualnej Polsce jest artykuł o Kanale Elbląskim.

  8. 8
    0
    ~ po DO ANCLA!
    Wtorek, 02.10

    Jesli ekipa PO na czele z kłamczuchem PINOKIEM i FASOLĄ załatwiała inwstycje to będzie prawdziwy "kanał", ale za 12 lat!

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2148480415344